LeerKRACHT

Met leerKRACHT verbeter je samen het onderwijs

Op school werken we samen aan nog beter onderwijs. Een cultuur waarin we als leraren van elkaar leren en samen met de leerlingen en de schoolleiding het onderwijs verbeteren. Hoe doen we dat? Aan de basis staan vier leerKRACHT-instrumenten die elkaar onderling versterken. Deze instrumenten zetten we in een geplande ritmiek in en vormen de kern van de leerKRACHT-aanpak waarmee we op onze school een verbetercultuur creëren:

* De bordsessie. Korte effectieve werksessie, waarin we met alle collega’s en schoolleiding wekelijks de voortgang bespreken op doelen die we gezamenlijk gesteld hebben. Deze bordsessies vervangen de veelal inefficiënte vergaderingen. Vergelijkbare bordsessies worden ook in alle groepen met de leerlingen georganiseerd.

* Gezamenlijk lesontwerp. De doelen die we met het team stellen, vertalen we naar de dagelijkse lespraktijk. Door samen lessen voor te bereiden maken we gebruik van elkaars kennis en kunde en kunnen we de lessen verbeteren en innoveren.

* Lesbezoek en feedback. Van en met elkaar leren is de basis voor een goede les. Door regelmatig te kijken bij elkaar en samen te bespreken of de beoogde doelen worden bereikt, krijgen we ideeën over hoe het nog beter kan.

* De stem van de leerling. De leerling is de grootste inspiratiebron voor nieuwe lesdoelen. Zij kunnen heel goed feedback geven over het onderwijs en werken zo mee aan verbetering van ons onderwijs.